نقش تابلو بوم در دکوراسیون داخلی

 

 

بوم چیست؟

بوم پارچه‌ای است از جنس کنف که قوی و با دوام بودن وجه تمایز آن با سایر پارچه هاست. اما در عصر امروز، پنبه و پارچه کتان نیز گزینه های خوبی برای جایگزینی کنف هستند. جالب است بدانید که بیشتر تابلوهایی که برای دکوراسیون خود خریداری می‌کنید، از جنس پنبه یا پلی‌استر هستند.
اکثراً چاپ پنبه را می‌پسندند به این دلیل که کیفیت آن را بالاتر می‌دانند. اما پلی‌استر مقرون به صرفه تر است و از چاپ های جسورانه تر و رنگی بهتری بهره می‌برد.‌

نقش تابلو بوم در دکوراسیون داخلی

در مکان های مختلف دیوارها از مورد توجه ترین سطوح محسوب می‌شوند. هر شخص هنگامی که وارد یک محیط می‌شود، اولین چیزی که به آن توجه می‌کند، دیوارهای آن فضا است. بنابراین طراحی یک دکور مناسب برای دیوارها تأثیر بسزایی در جلوه دکوراسیون داخلی دارد. تابلو بوم ابزار مناسبی برای زیبا سازی دیوار است. تابلویی که لبه های آن چاپ شده است، مطابق با بسیاری از دکوراسیون‌های امروزی است. بوم نسبت به کاغذ مقرون به صرفه تر است و همچنین بافت آن از کاغذ ماندگارتر است.

 

نقش تابلو بوم در دکوراسیون داخلی

 

چاپ روی تابلو بوم چگونه است؟

چاپ تصاویر مختلف روی بوم با استفاده از دستگاه های چاپ دیجیتال انجام می‌شود. این سیستم های چاپی مدرن تصاویر را روی بوم چاپ می‌کنند. حتی این امکان وجود دارد که نمای کلی تصویر را به چند بخش تقسیم کرد و آن‌ها را روی چند بوم چاپ کرد و یک تابلو بوم چند تکه ایجاد کرد.
چاپ این محصول در دو نوع با کلاف و بدون کلاف صورت می‌گیرد. در تابلو با کلاف، چارچوب مخصوص در اطراف سطح چاپ شده قرار می‌گیرد. و در چاپ بدون کلاف فقط چاپ بر روی بوم انجام می‌گیرد و مستقیم روی دیوار نصب می‌شود و برای استفاده در تزئینات داخلی مناسب است .

کاربرد تابلو بوم

روی تابلو کنواس می‌توان تصاویر مختلفی را چاپ کرد. این تصاویر، شامل تصاویر مناظر، طرح‌های مختلف سنتی، فشن، کلاسیک، طبیعت و … و یا حتی تصاویر پیشنهادی خود شما ‌باشد.

تابلو دکوراتیو را می‌توانید برای مناسبت‌های مختلف مثل جشن‌ها، تولد، دید و بازدید از دوستان و … به عنوان هدیه به عزیزانتان بدهید. با این کار و درج یک طرح منحصر به ‌فرد روی بوم، خاطره‌ای ماندگار در ذهن کسی که به او هدیه داده‌اید ایجاد کنید. مخاطب شما با دیدن این تابلو همواره شما را به یاد می‌آورد.

با چاپ عکس‌های خود روی بوم می‌توانید خاطرات خود را با دکوراسیون خانه خود ترکیب کنید و علاوه بر لذت بردن از دکوراسیون زیبا، خاطرات خوبتان را نیز زنده کنید.

مزیت چاپ بر روی بوم

هنر در بوم تکمیل می‌شود. به همین دلیل چاپ نقاشی روی بوم بهترین گزینه است. پیاده کردن اثر هنری بر روی بوم باعث چندین برابر شدن زیبایی تصاویر می‌شود و همچنین داشتن تابلو بوم یک اثر هنری بسیار کم هزینه تر از داشتن اصل آن اثر است.

همچنین می‌توان در کنار اکسسوری ‌های دیگر در دکوراسیون استفاده شود و دکوراسیون منحصربه فردی ایجاد نماید.

تفاوت تابلو بوم با تابلوی قاب شده !

در دکوراسیون مدرن، اغلب تابلو بوم و تابلو های قاب دار را با هم ترکیب می‌کنند. تابلو های قاب دار با متناسب کردن طرح و رنگ قاب با دکوراسیون داخلی یک هارمونی به وجود می‌آورند. در مقایسه، تابلو بوم روی یک دیوار، جلوه‌ای خاص‌تر به دیوار می‌دهد. همچنین تابلوهای بدون قاب با هر سبکی سازگار هستند.

حال به مقایسه بقیه موارد می‌پردازیم:
1-    چاپ تصویر روی بوم دائمی است، اما شما می‌توانید عکس ‌ها یا تصویر های یک قاب را تغییر دهید.
2-    بوم بافت متفاوتی دارد که عمق رنگ را اضافه می‌کند، درصورتی‌که تابلو های دیگر این خصوصیت را ندارد.
3-    در بوم عکس‌ها تابش خیره‌کننده و بازتابی ندارند، اما در تابلوی قاب دار به دلیل وجود شیشه عکس‌ها درخشش دارند.
4-    وزن بوم سبک است، در حالی که قاب‌ها معمولاً وزن دارند و وزن آن‌ها بسته به اندازه قاب تغییر می‎‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.