راهنمای علائم کاغذ دیواری

 

اکثر مردم با علائم موجود بر روی کاغذ دیواری ­ها آشنایی نداردند و آنرا مانند یک راز می­ پندارند. این در حالی است که فهمیدن تفسیر این علائم می­تواند کمک شایانی به تشخیص نوع و کیفیت کاغذ دیواری ها کمک کند.

برای مثال، روش­های مختلفی برای تمیز کردن کاغذ دیواری ها وجود دارد اما با استفاده از علائم موجود بر روی آنها می­توان بهترین و مناسب ترین روش را انتخاب نمود. همچنین در نظر داشته باشید که در صورت عدم وجود نمادها بر روی کاغذ دیواری، باید به اصالت آن شک کنید.

اسفنجی : این نماد نشان ­دهده این است که این نوع از کاغذ دیواری را می­ توان با اسفنج تمیز کرد. اصولا استفاده از این کاغذ دیواری ها در مکانهایی که احتمال وجود رطوب در آنها زیاد است، توصیه نمی ­شود.

شستشو

قابل شستشو : این نماد بدان معنی است که این کاغذ دیواری نسبتا بادوام است و می­توان لکه ها را با استفاده از یک پاک کننده ملایم یا یک فرچه نرم از بین برد. اما همچنان در برابر آب آسیب پذیر است.

شستشوی بالا

قابلیت شستشوی بالا : این نماد نشان می دهد که کاغذ دیواری به اندازه کافی بادوام است. بنابراین این نوع کاغذ دیواری را می­توان به ­راحتی در مناطقی که مستعد رطوبت هستند مورد استفاده قرار داد.

در برابر سایش

مقاوم در برابر سایش : این نماد را می­توان بر روی با دوام ترین کاغذ دیواری ها مشاهده نمود. بنابراین می­توان این کاغذ دیواری ها را بدون اینکه صدمات قابل توجهی به آنها وارد شود، تمیز کرد. بنابراین اگر به یک دیوارپوش مقاوم نیاز دارید حتما به این نماد توجه کنید.

کافی در برابر تابش نور

مقاومت کافی در برابر تابش نور : این نماد حاکی از این است که این کاغذ دیواری تنها می­توانند درصدی از نور را تحمل کنند و چنانچه در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرند، رنگ خود را از دست می­دهند.

عالی در برابر نور

مقاومت عالی در برابر نور : زمانی که یک کاغذ دیواری دارای این نماد باشد، یعنی میتوان بدون نگرانی از رنگ پریدگی کاغذ دیواری آن را بر روی دیوارهایی نصب کرد در برابر نور مستقیم خورشید هستند.

زدن به کاغذ دیواری

چسب زدن به کاغذ دیواری : در واقع در اینجا باید بجای دیوار، چسب را مستقیما روی کاغد دیواری بزنید.

چسباندن

آماده چسباندن : این کاغذ دیواری ها از پیش چسب خورده هستند و برای استفاده از آنها کافی است آن را با آب خیس نمایید.

کردن کاغذ با رطوبت

جدا کردن کاغذ با رطوبت : این نماد نشان دهنده این است که برای جدا کردن دیوارپوش، باید کاغذ دیواری را با آب نرم نمایید و با استفاده از ابزار مخصوص آن را جدا کنید.

جدا کردن

قابلیت جدا کردن : چنانچه قصد جدا کردن کاغذ دیواری را داشته باشید، این نماد نشان می­دهد که می­توان براحتی و بدون نیاز به آب و بدون اینکه چیزی بر دیوار باقی بماند، کاغذ دیواری را از روی دیوار جدا کرد.

برداری

لایه برداری : این نماد نشان می دهد که در صورت جدا کردن کاغذ دیواری، تنها می­توان لایه رویی آن را بدون آب جدا نمود و لایه زیرین مانند آستر، بر روی دیوار باقی می­ماند.

نصب

جهت نصب : این نماد به عنوان راهنمایی برای مشخص کردن جهت مناسب نصب کاغذ دیواری می ­باشد.

آزاد

طرح آزاد : این نماد بیانگر این است که در هنگام نصب، طرح موجود بر روی کاغذ دیواری نیازی به لحاظ نمودن تکرار طرح اصلی ندارد.

مستقیم

تطابق مستقیم : وجود این نماد نشان می­دهد که در هنگام نصب کاغذ دیواری باید طرح های مرتبط در کنار هم قرار گیرند. یعنی در هر بار تکرار، یک الگو عمودی تکرار می­ شود.

با جابجایی

تطابق با جابجایی : در اینجا باید دقت شود که در هنگام نصب کاغذ دیواری، رول های مجاور را با مقداری جابجایی با یکدیگر منطبق کنید.

معکوس

تطابق معکوس : با استفاده از این نماد، متوجه می­شویم که باید هر رول کاغذ دیواری را معکوس رول مجاور آن نصب کنیم.